mandag 16. august 2010

INNHØSTING

Jeg er veldig glad i å holde på og styre og ordne i hagen, men desverre har ikke tiden vært på min side til den slags sysler i sommer.
Noe hagesysler derimot, har jeg da fått tid til innimellom alt det andre.
Nå når vi alt er inne i august måned har noen av grønnsakene i kjøkkenhagen blitt modne og klare for innhøstnig.

Moden til innhøstning, Squash.


Ikke helt ferdig vokst agurk ennå, men gleder meg til å smake når tiden er inne for det.

Begynnelse på et gresskar. Har nok igjen en god stund å vokse ennå.
Har også tomater, ruccola, hodekål, jordbær,selleri og litt annet snadder i kjøkkenhagen.
Skal anskaffe meg noen ripsbusker i høst for jeg er så utrolig glad i rips og vanniljesaus.
Sa til meg selv at jeg skulle gjøre det i fjor også, men NÅ skal det gjennomføres. BASTA!
Mens jeg venter kan jeg jo ta meg en tur innom mine foreldre og snikplukke litt fra ripsbuskene deres.

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Så mye fint du lager!
    Kjempekoselig med en slik hage da. :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det.
    Ahh, hadde jeg nå endelig hatt litt mer tid til å pusle rundt i hagen. En elendig rygg+høygravid har vel egentlig satt en liten demper på hagearbeidet i sommer.
    Men noe har det da tross alt kommet frem allikevel.

    SvarSlett
  4. Så utrolig gøy med egne grønnsaker!!! når har du termin? håper den siste innspurten går fint!

    SvarSlett
  5. Ja det er kjempe moro å dyrke egne grønnsaker. Slipper alt sprøytemiddelet som blir brukt på grønnsaker som en kjøper i butikken. Absolutt å anbefale hvis en har mulighet til det.
    Har termin 2.november, så det begynner å nærme seg:-)

    SvarSlett

Koselig at du ville skrive noen ord til meg:)