tirsdag 21. september 2010

Ahh for en hærlig duft...

Det strømmer hærlig duft rundt omkring i huset vårt om dagen.
Har sittet og laget lavendelposer, og du og du for en hærlig duft lavendel egentlig er.
Fra gammelt av brukte man lavendelposer i skuffer og skap for å unngå møll. Er spesielt fint å legge en lavendelpose sammen med ullklær. Ikke bare unngår man å få møll, men det blir en svak og deilig duft av lavendel fra klærne....mmmmhh deilig.
Har også puttet en liten pose sammen med sengetøy og det er absolutt å anbefale.
Lavendel er jo også avslappende og det passer jo bra når man skal legge seg i rent sengetøy med en deilig duft av lavendel.
Jeg fikk også vite av min mor at lavendel ikke bare var avslappende, men hadde god virkning mot hodepine/migrene.
Min far har slitt med migrene i mange år og han hadde fått anbefalt å legge en lavendelpose under hodeputen. Dette virket da avslappende og migrenen avtok noe. Dette er selvfølgelig veldig individuelt, men det er da verdt å prøve hvis en sliter med slike plager.
Her er noen av lavendelposene jeg har laget.
Det er flere jeg ikke har fått tatt bilde av for de er allerede gitt bort.
Lager helt sikkert flere av disse lavendelposene.
Mål:9,5cm*9,5cm.
Kan kjøpes for kr. 45,-pr.stk i Epla butikken min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du ville skrive noen ord til meg:)