tirsdag 7. august 2012

Velourkjole mikk makk...

Jeg har rett og slett fått dilla på kjoler i velour.
Velour er et behagelig stoff som kan benyttes både sommer og vinter.
Denne varianten ble til etter litt "mikk makk".

Etter å ha klippet ferdig overdelen og delene til skjørtet oppsto det plutselig en utfordring når jeg skulle klippe ut armene. Jeg har feilberegnet stoffmengden! 
Jeg hadde rett og slett ikke nok stoff igjen til 2 armer.
Mhhhh jeg gikk i tenkeboksen å kom fram til en meget god løsning etter min mening.
Det ble en 3/4arm med velourstoff og resten i hvit ribb.
Litt annerledes enn en vanlig arm, og jeg digger den.
Ønsket meg lommer på kjolen, men ønsket litt mer farger.
Vips ble disse lommene designet.

Ble ikke kjolen artig?


Stoff:grå velour og hvit ribb fra S&S, velour med skyer og stoff med feer fra Sydilla.
Mønster:utgangspunkt i onion 2035 med en god del endringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du ville skrive noen ord til meg:)