søndag 12. januar 2014

Jeg har sydd litt i helga

Jeg tenkte egentlig å vise dere noe helt annet enn hva jeg skal vise dere nå.
Grunnen til at jeg bytter litt plass er at jeg rett og slett har sydd en god del i helga og det er jeg SÅ fornøyd med!
Lillegutt på 3 år har spurt mange ganger om jeg kan lage en genser med hest på.
Tok han på ordet i helga og vips ble det en genser i 100% ull med hestemotiv.
Han ble strålende fornøyd med resultatet. Tror rett og slett dette er en av hans favorittgensere nå. Lillegutt nektet å ta av seg genseren når han skulle legge seg i kveld......hehe

Mønster: fra Heilt spesiell og jubel boka
Stoff: ullfrote fra Janus og ribb fra Myllymuksut

Sydd en genser med traktormotiv til nabogutten.
Mønster: fra Heilt spesiell og jubel boka
Stoff: ull fra Janus og ribb fra Myllymuksut

Genser til minstejenta med piggsviner.
Ser det blir mye i ull her nå, men ull er jo gull nå på vinterstid.
Mønster: fra boka Heilt spesiell og jubel
Stoff: ull fra Myllymuksut

Den minste nabogutten fikk også ei lue i helga.
Nå matcher han storebror.
Mønster: fra boka Heilt spesiell og jubel
Stoff: ull fra Janus

Minstejenta trengte en ny buff så da ble den også til i helga.
Mønster: eget
Stoff: Kreativ (tror jeg) og lokal syforretning

Lillegutt trengte ny bukse så da laget jeg en etter mønster som jeg kjente fra før. Jeg er veldig fornøyd med passformen på dette mønsteret så da var det bare å sette i gang.
Mønster: fra boka Heilt spesiell og jubel
Stoff: stoff og stil og texart

4 kommentarer:

  1. Oj, du har virkelig vært produktiv! Mange fine ullklær her. Skjønner at lillegutt nektet å ta av seg genseren:-)

    SvarSlett
  2. Skal si du har vært flittig!
    Masse fine klær, og søt lillegutt i kul hestegenser:)

    SvarSlett
  3. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    SvarSlett

Koselig at du ville skrive noen ord til meg:)