torsdag 7. oktober 2010

Til min svigerinne

Jeg fikk en telefon fra min svigerinne i Oslo for en liten stund siden.
Hun ville gjerne bestille ei strikket lue og noen mobil etuier.
Hun hadde et ønske om jeg kunne lage ei lomme med glidelås på baksiden av etuiet slik at hun kunne ta med seg penger og kort og slippe å ta med seg hele lommeboka.
Jeg tok utfordringen!
Tenke, tenke, sprette og sprette og vrenge og vrenge.....
Ja, det er faktisk en del tankearbeid bak et nytt prosjekt uten mønster.
Ikke ønsket jeg at lommen med glidelås skulle sitte fast i sidene på etuiet og ikke måtte det bli klumpete.
Etter mye prøving og feiling som det så fint heter, fant jeg en måte å sy dette etuiet med glidelås på som jeg ble veldig fornøyd med. Håper bare mottakeren blir like fornøyd som meg.


Heklet noen nydelige blomster som jeg sydde på lua sammen med noen perler.

Front på mobil etui.

Baksiden av mobil etui.
Veldig praktisk med denne lommen på baksiden.......kanskje kommer det noen av samme type til salgs i Epla butikken min.....:-)

2 kommentarer:

  1. Så kjekt det etuiet så ut! Nei, det er ikke bare-bare å lage nytt mønster slik... IQ-test delux, hihi!
    Flott lue også!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar:-)
    Etuiet er veldig praktisk, men jammen ble det endel knoting før jeg fant ut riktig måte og til slutt ble fornøyd med resultatet.

    SvarSlett

Koselig at du ville skrive noen ord til meg:)