søndag 29. mai 2011

Hjelmlue

Har helt glemt å blogge om denne hjelmlua jeg sydde til minstemann på 6 mnd.
Den var i utgangspunktet tiltenkt å bruke til bunaden den 17. mai, men den 17.mai feiringa ble ikke store greiene for noen av oss.
Minstemann ble syk natt til 17.mai, med høy feber og stygg hoste.
Jeg ble derfor hjemme med minstemann, mens mannen i huset tok med seg ungene i barnetog og 17.mai middag hos mine svigerforeldre.
Minstemann og jeg koste oss som best vi kunne hjemme med febernedsettende og sofakroken.
Modellen på bildet er dokka til storesøster.

Hjelmlua er sydd i ulike bomullsstoffer med flanell som for.
I stedet for å lage snor til knyting har jeg her brukt en hempe som festes med en trykknapp.  
Lett og god vår/høst lue.


Mønster: eget

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du ville skrive noen ord til meg:)